lørdag, april 5

Alt om Yellowstone på nettet

Internettet er et fantastisk redskab, men sørg for at det også kun er et redskab. Det kan bliver en rigtig tidsrøver, hvis man ikke passer på. Det er muligt at finde alt på nettet. Spørgsmålet er om tidsforbruget står mål med resultatet.

Jeg har været i gang med at planlægge vores sommerferie i USA. Vi skal forbi USA’s ældste og samtidig verdens første nationale park: Yellowstone National Park i det nordvestlige hjørne af Wyoming.

Hvordan bliver vejret når vi kommer forbi? Her fandt jeg på www.wunderground.com/tripplanner de oplysninger jeg skulle bruge.
Skal vi stoppe ved Old Faithful og hvordan er det lige gejseren ser ud? Her fandt jeg live-kamera fra Old faithfull.
Disse og mange flere spørgsmål fik jeg svar på ved at surfe en lørdag formiddag på nettet.


Webkamera fra Old Faithful
Indtil for nylig havde webkameraet kun stilbilleder som blev opdateret hvert 30. sekund. Ganske flot og imponerende, men det er slut. Nu er Yellowstone gået på Jack B / 24 timer / real time streaming billede fra parken.

Klik her og se The Old Faithful Area Live-Streaming Video WebCam.

Utroligt. Fantastisk hvad der er muligt Det giver et godt indtryk af hvad vi som beøgende kan forvente. Og kan vi ikke lige besøge Yellowstone i år kan vi da mindst se levende real time billeder af et udbrud fra Old Faithful-gejseren. Old Faithful er populær. Alle amerikanrer drømmer om at komme forbi Yellowstone og Old Faithful mindst en gang i deres liv. Det er sted hvor forældre tager deres børn med hen. Ligesom deres egne forældre gjorde. Det er tradition. Det er historie. Det er USA.

Mere end 10.000 besøgende om dagen. Ikke den rigtige Old Faithful-gejser, men det har live-kameraet med levende billeder fra Old Faithful.

Jeg glæder mig til igen at besøge Yellowstone. Dennegang bliver hverken i før eller efter højsæsonen, men lige mens parken er mest besøgt. Spændende om parken så stadig føles stor og uendelig.

Ingen kommentarer: