fredag, maj 30

44 timer i Vancouver

Vi lander i Seattle, USA, men har allerede nu besluttet os for med det samme af bevæger os nordpå til Vancouver, Canada.

Vi har 44 timer fra vi lander og til vi skal hente vores motorhome i Everett, lige nord for Seattle. Fra kl. 17.00 lørdag aften til kl. 13.00 mandag middag. Hvad skal vi bruge tiden til? Vi vil bruge en hel søndag i Vancouver, men hvad skal vi lave der?

Jeg tjekkede med Lonely Planet guidebogen om Vancouver. 256-sider fyldt med forslag til oplevelser. Jeg gravede i min erindring fra det år, hvor jeg boede i Vancouver. Hvad kunne være sjovt at opleve igen og hvad kunne ungerne også synes ville være sjovt.

Lonely Planet udmærkede guidebog har masser af beskrivelser og top lister, men et forslag til prioritering kunne jeg godt have brugt, når nu vores tid er så knap.

Min TOP 10 for en god (lang) søndag i Vancouver
☺Bo på Lord Stanley Suites, 1889 Alberni Street, lige ved Stanley Park og stå op med solen og min søn - Lord Stanley Hotel
☺Begynde dagen med boldspil og en tur gennem Stanley Park
☺Morgenkaffe og donut på Tim Hortons, 1150 Alberni St, en af mange Tim Hortons i Vancouver
☺Besøge markedet på Granville Island
☺Nyde Queen Elisabeth Park og udsigten til down town
☺Spise middagsmad på The Naam i Kitsilano bydelen, 2724 West 4th Avenue
☺Imponeres af British Columbias oprindelige befolkning og deres totempæle på Museum of Anthropology på UBC
☺Gå en tur ad Water Street gennem Gastown og tjekke nogle af gallerierne
☺Spise aftensmad på The Old Spaghetti Factory i Gastown
☺Slutte dagen af med at hænge ud ved Robson Square og derefter slentre ad Robson Street og nyde en Starbucks på 1702 Robson Street (ikke langt fra hotellet) inden vi trætte skal finde tilbage til Lord Stanley

Det ville være en god søndag. Tager vi jetlag og ungerne på 5 og 7 år i betragtning, så må vi se hvor mange af punkterne vi når.







Køb bogen om Vancouver i MyPlanets online butik.

Ingen kommentarer: